Saturday 8 June 2013

Saya dah besar...UiTM Puncak Alam


........Salam 1 Malaysia ..........
Minggu Destini Siswa UITM Puncak Alam telah pun berlalu.. Aku mula tiba di UiTM ini pada 2/6/2013 dan sesi pendaftaran bermula pada keesokan harinya....ok, nama pun orentasi, pasti ramai org beranggapan ada sesi2 kekejaman yg bkal dilalui oleh pelajar baru kan?...hahah...normal la tu...tapi selama aku melalui minggu destini siswa disini, rsanya x pula aku jumpa sesi tu...nak kata ada layanan hebat pun tak jugak..sepanjang minggu ini berlangsung, kami dihiburkan dengan pelbagai game...walaupun aku rasa game ini hanya membung masa saja dan better aku manfaatkan masa yg ada dgn tidur ja, tapi ini antara cara untuk mengenali antara satu sama lain..... hahaha...itu la satu2nya hobi aku yang berkekalan sampai sekrg "tidur"....

program ini ambil masa dalam 5 hari la jugak....hari pertama aku tidur di sini aku, aku kena bangun tidur pkul 4.30 pagi kut...yang aku risau kan sepanjaang aku aku cuti hampir 6 bulan, aku x pernah bangun awal..kalau ya pun, selepas solat subuh mesti aku membuta balik...nasib baik aku dapat roommate yg bleh kejutkan aku awal...klau x, memang sampai kesudah la aku x bangun.....


ni dia suasana dalam kolej...ramaikan
memang letih giler aku kan sana.....paling x tahan, semua benda nk buat kena beratur dalam hampir 3ribu manusia yg macam aku....nak solat + nak makan + nak balik rumah kediaman + and so on.....memang x tahan, panas tu benda wajib la kena lalui....tapi x pa, aku seorang yg tabah mengharungi kesensaraan itu....biasala nk memuaskan hati semua pihak memang la susah, ramai kot.....
ini  antara saat getir ketika  nak makan...hahah....perut, sabar ya...

hari second last, mahasiswi  dihidangkan dengan pelbagai taklimat....waktu macam ni klau kat sekolah, memang aku dah lelap....kat sini pun sama, tersenguk2 aku sambil mendengar taklimat...nk buat macam mna mata aku nk sangat tutup, aku just kesian kat mata aku ja...hahaha...memang x bleh blah.....ingat aku sorang ja ka, ramai kut yg seangkatan dengan aku.....aku paham perasaan mereka...maafkan kami semua, kami dah cuba pelbagai cara tapi x berjaya...tidur jugak pilihan kami.....maaf kan saya ya......


.......ini antara sahabat perjuangan ku.....



ini masa kitaorg tonton movie....x kurang juga, masih ada yg terlelap....




yang pakai baju putih + kain hitam + tudung uitm tu, sebenarnya dah last day dah pun...bagi sesiapa x bawa kain hitam tu bleh la pakai kain baju kurung yang warna gelap dan baju putih tu pulak, boleh  sangat kalu nk pakai baju sekolah....ok, tudung uitm memang susah nak pakai....aku kena pkai banyak pin kut, ya la lembut sangat....ada juga yg buat selendang lah dan macam2 lagi fashion....sebenar sapa yg pro bleh ja pakai...segak pulak tu...^_^


yo....tempat aku semestinya dekat kipas....klau waktu solat, aku akan pesan kat sahabat aku ni supaya jaga tempat kat aku dan mesti dekat kipas....ikut suka aku ja kan?....x pa kawan aku ni baik orgnya...heheh....


macam x percaya, aku dah bergelar mahasiswi.....**saya dah besar**
semua pelajar asasi yang ditempatkan di UiTM Puncak Alam hanya terdiri drpd pelajar asasi sains dan asasi kejuruteraan sahaja...dan kalau ada sesiapa yg rsa dia memohon asasi sains, mmg sure la dia dpt sini sbb UiTM lain x ada asasi sains k...


wahai mahasiwa mahasiswi, ...adakah ada dah menjadi mahasiswa mahasiswi?....hya pelajar disini ja  faham soalan ini wlaupun pelik bunyinya kan !!

ok...ini masa tunggu turn nk beratur..sabar ya, giliran anda x sampai lagi...

 
nah ini baru mahasiswi, belum campur mahasiswa.....itu pun x cukup nk msuk camera aku....


nampaknya...itu ja la yg mampu aku kongsikan pun.....next week aku dah kena masuk kelas...so, aku kena ready , x bleh main2 mcm dulu lagi dah.....harap aku punya minda  dapat berfungsi sebabaik mungkin, maklumlah dah 6 bulan x berfungsi kan......aim  4 flat ..insyaAllah, x ada yg mustahil dengan kehendak Allah..harap aku akan berusaha bersungguh2.....bye....




No comments:

Post a Comment